miercuri, 16 martie 2011

Dacia Duster - Cel mai ieftin SUV

Pe fondul crizei economice mondiale si vrand sa capitalizeze pe succesul avut de marca Dacia in spatiul european, grupul Renault-Nissan a lansat in 2010 un modelul Duster.
Dacia Duster este un SUV compact, ecologic si foarte ieftin, avand un pret de pornire comparativ cu masini din clasa mini. Dar in aceelasi timp Duster este o Dacie ceea ce este sinonim cu spatiu interior foarte mare, costuri reduse de intretinere si fiabilitate buna mai punem pe langa aceste atuuri comportamen rutier decent si performate off-road mult peste standardul clasei SUV si avem o reteta care nu poate da gres.

Exterior
Aici Duster iese cel mai mult in evidenta, are design curat, cu aripi foarte profilate, console scurte si spate ingenios realizat, care te invita sa faci plimpari lungi in afara soselelor.
Detaliile tehnice vin sa intareasca ideea de masina performata 4X4, are 20cm garda la sol si unghiuri de trecere care impun respect(30° pentru unghiul de atac si de peste 35° pentru unghiul de degajare). Ca sa nu mai vorbim de sistemul de tractiune integrala de origine Nissan, care permite ca pana la 50% din cuplul motor sa fie transferat rotilor din spate.

Interior
Interiorul, dupa cum ne am obisnuit deja, lasa impresia puternica de low cost, dar anumite detalii vin sa mai inveseleasca viata la bord, mai ales cu optiunea Pack Piele( volan, schimbator si banchete imbracate in piele).
Enervat este ca si pentru un model din 2010 cu ceva pretentii cei de la Dacia nu au considerat necesara plasarea comenzilor pentru geamuri pe portiere si a claxonului pe volan.
Problemele generale de ergonomie, care le gasim pe toate modelele Dacia, apar si la Duster comanda pentru sitemul de climatizare este incomoda la care se adauga pentru acest model si amplasarea mult prea joasa a comenzii sitemulul 4X4.
Laudam totusi aparitia cotierei centrale, centralei de comanda a sistemului audio in spatele volanului precum si imbunatatirea, chiar daca este minora, a aspectului interior.

Condus
Influenta sistemului 4X4 se simte(avem si suspensii spate indepentente pentru fiecare roata), masina este mult mai stabila pe curbe, iar împreună cu motorul 1.5 DCi putem vorbii despre demaraje viguroase si un comportament cvasi-dinamic. Dupa cum ne asteptam suspensiile sunt foarte moi si confortabile fapt ce ajuta foarte mult la condusul off-road.
Trebuie remarcat foarte reusitul motor 1.5 DCi care livreaza 110CP si 240 Nm cuplu de la doar 1750 RPM, in conditiile unui consum de 5,9 l/100km si respectarii normelor de poluare EURO 5.


Album foto


Concluzii
Duster este o cea mai dinamica si utila masina din toata gama Dacia, sitem 4X4 performant, cutie cu 6 viteze, portbagaj mare cu posibilitate de extindere prin rabatarea banchetei spate si singura pe care se poate opta pentru sitemul ESP.
Recomandam motorizarea diesel de top care permite depasiri sigure, chiar si cand masina este incarcata la maxim, posibilitatea de a tracta o remorca incarcata si ofera si un gram de "fun" la volan.
Oferta actuala: Duster cu tracţiune 4x4 - 10.500 de euro



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu