Scurt Istoric:
Conceputa ca o alternativa pentru masinine Second Hand germane, nimeni nu se astepta ca aceasta masina sa aiba un asemenea inpact asupra pietei atat interne, dar in special externe.
Probabil cea mai mare reusita a uzinei din Mioveni de cand a fost infiintata, modelul Logan a fost propus ca o masina noua, accesibila oricui, cu o fiabilitate mare si costuri mici de intretinere si rulare.
Targetul producatorului a fost sa ofere o masina in trei volume si destul de spatioasa pentru nevoile oricarei familii la un pret de 5000€ prin folosirea componentelor de generatie veche Renaul. Strategie care a dat roade, dar pretul initial nefiind unul real(cea mai iefina versiune costa 6000€ fiind in mare o Dacia 1300 cu motor Renault)
Modelul a trecut prin doua face lift-uri, ajungand in prezent sa fie un model competitiv atat pe pietele emergente cat si in tari dezvoltate.
Mai multe detalii despre istoria Dacia Logan gasiti aici.
Prezentare:
Ultimul face lift lansat in vara anului 2008 este un mare pas înainte pentru constructorul mioritic, prezentant un design modern si interior preluat de la Sandero, masina este mult mai bine inchegata decat varianta anterioara, oferind o ambianta placuta si un confort sporit.
La exterior: observam modificari aduse blocurilor optice, stopurilor, aparitia unui bandou cromat la baza portbagajului, precum și reprofilarea acestuia.
Trebuie lăudata apariția unor oglinzi laterale mult mai mari, care vor face parcările mult mai putin stresante.
La interior: mașina a primit o nota de eleganta, datorita noilor cadrane de bord, sitemul sonor a fost
regandit, existand acum posibilitatea de echpare cu Radio-CD+mp3, chiar si ambianta a fost schimbata prin folosirea unor noi combinatii de culor pentru interior.
Cea mai mare schimbare la interior este totuși apariția mânerelor pentru inchiderea usilor mai bine profilate, care mai reduc din impresia de mașină low cost.
La condus: recent am facut un test drive cu o masina echipata cu noul propulsor 1.2 16V, avand 75 CP si 107 Nm cuplu, care respecta normele de poluare Euro 5. Motorul se simte in elementul lui la viteze de oras, nefiind foarte gurmand, dar nu se poate vorbii despre prestatii dinamice, mai mult nu il recomand daca aveti multe drumuri in afara orasului cu masina încărcata.
Suspensiile sun moi, masina simțindu-se bine pe drumurile noastre cariate, dar aceasta setare atrage o lipsa de stabilitate in curbe si miscari ample ale caroseriei in curbe.
Concluzii: O masina ieftina, foarte spatioasa, cu un consum decent, fiabilitate mare si consum redus. Nu recomand motorul de 1.2 16V, diferenta de pret nu este foarte mare iar motoarele diesel au prestante mai bune atat din punct de vedere al consumului cat si al performantelor.
Oferta Rabla 2011: Logan Preference - 4700 euro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu